Tájékoztató a közérdekű adatok igénylésének rendjéről
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Törvény) értelmében az adatkezelő köteles biztosítani a közérdekű adatok nyilvánosságát, a közvélemény gyors és pontos tájékoztatását, a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben.
A Törvény 30. § (6) bekezdésének megfelelően Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) rögzíti.
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények előadhatók
- személyesen szóban,
- telefonon,
- írásban,
- faxon,
- elektronikus úton (e-mailen).
Az igénylő kérheti
- közérdekű adatokkal kapcsolatos kérdéseinek megválaszolását,
- közérdekű adatokat tartalmazó iratokba történő betekintést,
- közérdekű adatokat tartalmazó iratokról történő másolat készítését.
Tisztelt Ügyfeleink számára a közérdekű adatok igénylésére a Hivatal formanyomtatványt rendszeresített, amely a Szabályzat 1. számú mellékletét képezi. Kérjük, hogy írásban, illetőleg faxon eljuttatott igényeiket lehetőleg e nyomtatvány kitöltésével és benyújtásával kérjék. (A Hivatal ugyanakkor természetesen nem zárkózik el a más formában érkező kérelmek érdemi megválaszolásától.)
Az alábbiakban letölthetik a Szabályzatot, az igénylő lapot (1. számú melléklet), továbbá a költségtérítési összegeket meghatározó listát (2. számú melléklet).
Amennyiben a közérdekű adatok igénylésének rendjével kapcsolatban kérdése, észrevétele merül fel, a Titkársági Osztály Jogi, Önkormányzati és Szervezési Csoportja munkatársai készséggel válaszolnak megkeresésükre az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: laszloj@bekescsaba.hu
Telefon: 66/452-252/1181-es mellék
Fax: 66/523-804.