Tájékoztató elektronikus ügyintézésről
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 1. § 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal elektronikus ügyintézést biztosító szerv, és köteles az ügyek elektronikus intézését biztosítani.
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy ezzel egyidejűleg 2018. január 1. napjától az E-ügyintézési tv. 9. § (1) bekezdés a) és b) pontja alapján elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.
Az E-ügyintézési tv. 1. § 23. pontja szerint gazdálkodó szervezetnek minősül a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdés 6. pontja szerint meghatározott, belföldi székhellyel rendelkező gazdálkodó szervezet, azzal az eltéréssel, hogy az E-ügyintézési törvény alkalmazásában gazdálkodó szervezetnek minősül valamennyi gazdasági tevékenységet folytató jogi személyiséggel nem rendelkező, belföldi székhelyű szervezet.
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 7. § (1) bekezdés 6. pontja szerint „gazdálkodó szervezet: a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó.”
Természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is, amennyiben rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval.
Az elektronikus eljárás kezdeményezése során elektronikus úton kell megfizetni
- az eljárási illetéket Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata MBH Bank Nyrt. nél vezetett 5045313510007675-000000000 számú számlájára.;
- az igazgatási szolgáltatási díjat vagy egyéb költséget Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala MBH Bank Nyrt.nél vezetett 5045313510008092-00000000 számú számlájára.
Kérjük, befizetéskor az átutalás közlemény rovatában szíveskedjenek megjelölni az ügytípust, az ügyfél nevét, ingatlannal kapcsolatos ügyek esetén az ingatlan helyrajzi számát, és amennyiben ismert, az iktatószámot.
***
Ügyintézés folyamata gazdálkodó szervezetek esetén
- Bejelentkezés az ügyintézési rendelkezési nyilvántartásba
Amennyiben korábban még nem történt meg a nyilvántartásba való bejelentkezés, az E-ügyintézési tv. 14. § (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az Ön által képviselt szervezet kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségeit. (A bejelentkezéssel kapcsolatban bővebb információ a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ oldalon érhető el.)
- Eljárási illeték, díj, egyéb költség átutalása
Illeték vagy díjköteles eljárás esetén a fent megjelölt számlaszámra utalja át a megfelelő összeget. (Ne felejtse el közleményként megjelölni az ügytípust és az ügyfél nevét vagy ha ismert az iktatószámot!)
- Elektronikus ügyintézés folyamata
- Nyomtatvány kitöltése
A www.bekescsaba.hu oldalról a https://bekescsaba.hu/ugyintezes menüpontból töltse le az indítani kívánt ügyhöz tartozó űrlapot, és értelemszerűen töltse ki azt, majd szkennelje be a szükséges mellékletekkel (pl.: illeték/díjfizetés igazolása, meghatalmazás, egyéb csatolandó mellékletek) pdf formátumban.
-
- Iratok elektronikus beküldése - ügyindítás
- A gazdálkodó cég képviselőjének a saját ügyfélkapujába kell bejelentkeznie, majd új ablakban megnyitnia https://epapir.gov.hu oldalt, ekkor a saját adatai betöltődnek az E-papír nyomtatványra. Ezt követően az adatai alatt megjelenő „cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani” szöveg melletti „kis négyzetet” pipával jelölve tud a gazdálkodó szervezet cégkapujába bejelentkezni,
- ezt követően kell kiválasztani
- a témacsoportot (Önkormányzati igazgatás!) és az ügytípust (lenyíló felsorolásból),
- a címzettet a lenyíló felsorolásból (Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata),
- csatolmány résznél a pdf formátumban beszkennelt dokumetumokat tallózással fel kell tölteni, majd a fájlnevek melletti „Hitelesítés” ikonra kattintva elektronikus hitelesítéssel kell ellátni (csak pdf formátumot hitelesít a rendszer!),
- a hitelesített dokumentum-csatolmányokat rögzíteni, majd véglegesíteni szükséges.
Felhívjuk figyelmét, hogy gazdálkodó szervezetek esetén a teljes ügyintézés elektronikus formában történik, vagyis az eljáró hatóság az ügyfél cégkapus tárhelyére küldi meg a keletkező iratokat (határozatokat, végzéseket)!
***
Ügyintézés folyamata elektronikus ügyintézést választó természetes személy esetén
- Bejelentkezés az ügyintézési rendelkezési nyilvántartásba
Amennyiben korábban még nem történt meg a nyilvántartásba való bejelentkezés, az E-ügyintézési tv. 15. §-a alapján jelentse be a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségeit! (A bejelentkezéssel kapcsolatban bővebb információ a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ oldalon érhető el.)
- Eljárási illeték, díj, egyéb költség átutalása
Illeték vagy díjköteles eljárás esetén a fent megjelölt számlaszámra utalja át a megfelelő összeget. (Ne felejtse el közleményként megjelölni az ügytípust és az ügyfél nevét vagy ha ismert az iktatószámot!)
- Elektronikus ügyintézés folyamata
- Nyomtatvány kitöltése
A www.bekescsaba.hu oldalról a https://bekescsaba.hu/ugyintezes menüpontból töltse le az indítani kívánt ügyhöz tartozó űrlapot, és értelemszerűen töltse ki azt, majd szkennelje be a szükséges mellékletekkel (pl.: illeték/díjfizetés igazolása, meghatalmazás, egyéb csatolandó mellékletek) pdf formátumban.
-
- Iratok elektronikus beküldése - ügyindítás
- A természetes személynek saját ügyfélkapujába kell bejelentkeznie, majd új ablakban megnyitnia https://epapir.gov.hu oldalt, ekkor a saját adatai betöltődnek az E-papír nyomtatványra,
- ezt követően kell kiválasztani
- a témacsoportot (Önkormányzati igazgatás!) és az ügytípust (lenyíló felsorolásból),
- a címzettet a lenyíló felsorolásból (Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata),
- csatolmány résznél a pdf formátumban beszkennelt dokumetumokat tallózással fel kell tölteni, majd a fájlnevek melletti „Hitelesítés” ikonra kattintva elektronikus hitelesítéssel kell ellátni (csak pdf formátumot hitelesít a rendszer!),
- a hitelesített dokumentum-csatolmányokat rögzíteni, majd véglegesíteni szükséges.
Felhívjuk figyelmét, hogy természetes személy ügyfelek vonatkozásában elektronikus ügyintézési mód választása esetén ellenkező rendelkezése hiányában a teljes ügyintézés elektronikus formában történik, vagyis az eljáró hatóság az ügyfél ügyfélkapus tárhelyére küldi meg a keletkező iratokat (határozatokat, végzéseket).
Segédlet az iratok elektronikus beküldéséhez E-papír felületen keresztül
Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező magánszemélyek elektronikus úton is benyújthatják kérelmeiket, azonban a gazdálkodó szervek kötelesek az elektronikus ügyintézésre.
Elektronikus ügyintézéshez szükséges nyomtatványainkat megtalálják a https://bekescsaba.hu/ugyintezes internetes címen.
Az indítani kívánt ügyhöz tartozó űrlap kitöltését követően a hozzá tartozó mellékletekkel együtt (pl.: illeték/díjfizetés igazolása, meghatalmazás, egyéb csatolandó mellékletek) küldhető be PDF formátumban.
A felület a https://epapir.gov.hu címen érhető el.
Bejelentkezést követően az ügyfél saját adatai automatikusan betöltődnek az E-papír nyomtatványra.
Amennyiben cégként szeretné beküldeni kérelmét, abban esetben az adatai alatt megjelenő „cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani” szöveg melletti „kis négyzetet” pipával jelölve tud a gazdálkodó szervezet cégkapujába bejelentkezni.
Ezt követően a lenyíló felsorolásból kell kiválasztani:
- Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
- Ügytípus: Kereskedelmi ügyek (például)
- Címzett: Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata
A Levél tárgya és Levél szövege rész kitöltése után a „Tovább a csatolmányokhoz” gomb megnyomását követően a csatolmány résznél a PDF formátumban beszkennelt mellékleteket lehet csatolni.
A feltöltést követően minden dokumentumot elektronikusan hitelesíteni kell, amelyet a fájl nevek mellett jobbról megjelenő „Hitelesítés” gombra kattintva tudunk megtenni (csak PDF formátumban feltöltött és hitelesít dokumentumot tudunk elfogadni).
Az összes csatolmány feltöltése után a „Tovább a véglegesítéshez” gombra kattintva megjelenő felületen visszaellenőrizheti és áttekintheti a benyújtani kívánt levél tartalmát. Amennyiben minden adat helyes, a „Küldés” gombra kattintva véglegesíthető a folyamat.