Projektazonosító | GINOP-1.3.4-17-2018-00002 |
Projekt címe | A Gyula-Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása |
Konzorciumvezető | Magyar Turisztikai Ügynökség |
Konzorciumi tagok |
Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. |
Támogatási összeg | 321 699 054 Ft (Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata 3 982 000 Ft) |
Támogatás mértéke | 100% |
Projekt tényleges befejezésének dátuma |
2022.06.30. |
Projekt tartalma |
A Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Gyula-Békéscsaba térség a jövőben az egészségturizmus desztinációja, de nemcsak elsősorban a főszezonban motivációt jelentő szórakoztató funkciók, mintsem inkább a térség gyógyturisztikai profiljának erősítése révén. Olyan térség alakul ki, amelyben a megkülönböztető termékprofilt a történelmi környezet, a kultúra adja, és ezáltal az eddig egyattrakciós desztináció kínálata kiszélesedik. A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. A térség kiemelt terméke az egészségturizmus, ezért legfontosabb feladat a gyógyászati és rekreációs profil meghatározására irányuló keresleti felmérés, valamint komplex termékfejlesztés. További projektelem a térség jövőbeni imázsát meghatározó vonzerők, attrakciók részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet. |
A projekt előrehaladása |
A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények. Jelenleg a desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása zajlik. |
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata a projekt keretében Termékfejlesztés – Helyi termékek, tradicionális gasztronómia bevonása a turisztikai kínálatfejlesztésbe, ehhez kapcsolódó fejlesztés – Gasztronómia – „Csabai kolbász és Gyulai kolbász turisztikai hasznosításának lehetőségei a Gyula-Békéscsaba térségben” című tanulmányt készíttette el szakértők bevonásával. A város célja ezzel a térség gasztronómiai turizmusának a fejlesztéséhez, mint turisztikai ághoz való hozzájárulás.