Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bekescsaba.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el
Ugrás a tartalomhoz
Ügyintézés A-Z-ig

Névmódosítás

Születési utónévmódosítás:

 

Bármely anyakönyvvezető előtt kezdeményezhető eljárás. Ha a több utónévvel rendelkező magyar állampolgár valamelyik utónevének kizárólagos viselését vagy az utónevek sorrendjének cseréjét kéri, az anyakönyvvezető az adatváltozást az anyakönyvi bejegyzésben átvezeti.

 

Az anyakönyvi ügyek sajátosságai miatt az azonnali ügyintézésre akkor van lehetőség, ha az érintett születési esemény és annak adatváltozásai az elektronikus anyakönyvi rendszerben már rögzítésre kerültek, ezért javasolt a telefonon, vagy személyesen történő előzetes egyeztetés.

 

Szükséges iratok:

  • személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy új típusú vezetői engedély),
  • lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány.

 

Házassági névmódosítás:

A házasság fennállása alatt, vagy megszűnését követően bármely anyakönyvvezető előtt kezdeményezhető eljárás, függetlenül a házasságkötés helyétől, vagy az ügyfél lakóhelyétől. A házasság fennállása alatt indított eljárásban a választott névviselés kihatással lehet a házasságból a névmódosítás után születendő gyermekek születési családi nevére, ezért ebben az esetben szükséges lehet a másik házas fél jelenléte is.

Az anyakönyvi ügyek sajátosságai miatt az azonnali ügyintézésre akkor van lehetőség, ha az érintett házassági esemény és annak adatváltozásai az elektronikus anyakönyvi rendszerben már rögzítésre kerültek, ezért javasolt a telefonon, vagy személyesen történő előzetes egyeztetés.

Szükséges iratok:

  • személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy új típusú vezetői engedély),
  • lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány.