ÜGYLEÍRÁS:
Az elhunyt hozzátartozójának, vagy a nevében eljáró temetkezési szolgáltatónak a halottvizsgálati bizonyítvány 4. számú példányának bemutatása mellett át kell adnia az anyakönyvvezetőnek az elhunyt alábbi iratait:
- személyazonosító igazolvány, lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány,
- születési anyakönyvi kivonat,
- nős/férjes családi állapot esetén: házassági anyakönyvi kivonat,
- özvegy családi állapot esetén: házastárs halotti anyakönyvi kivonata, vagy a házastárs halálát tartalmazó záradékolt házassági anyakönyvi kivonat,
- elvált családi állapot esetén: házasságot felbontó jogerős bírói ítélet, vagy a válást tartalmazó záradékolt házassági anyakönyvi kivonat.
Amennyiben a fenti okiratok nem állnak rendelkezésre, úgy a családi állapot igazolásához a házasság és/vagy a házastárs halálesete helyéről és idejéről szükséges adatot szolgáltatni.
A bejelentő részéről szükséges iratok:
- személyazonosításra alkalmas okirat (személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy új típusú vezetői engedély)
- lakcímet és személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány.
Az anyakönyvvezető jegyzőkönyvfelvételt követően, a halottvizsgálati bizonyítvány 4. számú példányát az anyakönyvi szervkóddal, dátummal, aláírásával és bélyegzőlenyomatával ellátva visszaadja, majd a haláleset anyakönyvezését követően az elkészült halotti anyakönyvi kivonatot, a becsatolt iratokkal együtt a bejelentő hozzátartozó részére kipostázza.