ÜGYLEÍRÁS:
Az ingatlan tulajdonosa címkezelési, címképzési kérelmet nyújthat be, amennyiben:
- az ingatlan-nyilvántartási adatbázisban az ingatlan nem rendelkezik házszámmal, címmel,
- az ingatlan-nyilvántartási adatbázisban hibásan vagy tévesen szerepel a cím,
- a Személyadat- és lakcímnyilvántartásban nem szerepel a cím,
- a Személyadat- és lakcímnyilvántartásban hibásan vagy tévesen szerepel a cím,
- az ingatlan-nyilvántartási adatbázisban és a Személyadat- és lakcímnyilvántartásban a cím nem egyezik,
- az ingatlan egyik nyilvántartásban sem rendelkezik házszámmal, címmel.
A kérelemhez mellékelni lehet a következő dokumentumokat, amennyiben rendelkezésre állnak:
- az ingatlan tulajdoni lapjának másolata,
- lakcímet igazoló dokumentumok másolata,
- társasház alapító okirat másolata,
- a címre vonatkozó egyéb dokumentumok.
A fentieken kívül az ingatlan tulajdonosa az ingatlanra vonatkozóan címigazolásra irányuló tájékoztatás iránti kérelmet nyújthat be.
Az eljárások illetékmentesek.