Adatvédelmi nyilatkozat
Tisztelt Látogatók!
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a Csaba kártyáról szóló 21/2015. (XI. 3.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) vezette be a Csaba kártyát.
Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata ezúton tájékoztatja a www.csabakartya.hu weboldal látogatóit és a Csaba kártya igénylőit, illetőleg felhasználóit, hogy a Csaba kártya rendszer működtetése során az Önkormányzat messzemenőkig figyelemmel van az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) adatvédelmi rendelkezéseire.
Az alábbiakban tájékoztatjuk Önöket a személyes adatok kezelésének módjáról, az adatok védelme érdekében megtett jogi, szervezési és technikai intézkedésekről, valamint az érintettek jogairól, illetőleg ezek érvényesítésének lehetőségeiről.
1. Az adatkezelő
Az adatok kezelője – a Rendelettel összhangban – Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata (címe: 5600 Békéscsaba, Szent István tér 7.), valamint Békéscsaba Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala (5600 Békéscsaba, Szent István tér 7., a továbbiakban együtt: adatkezelők).
2. A kezelt adatok köre
A Rendelet 2. § (2) bekezdése alapján az adatkezelők a Csaba kártya igénylőinek, illetőleg felhasználónak alábbi adatait kezelik:
a) név,
b) lakóhely, illetőleg tartózkodási hely,
c) születési idő,
d) elektronikus levélcím, továbbá
e) a Csaba kártyával igénybe vett kedvezményes szolgáltatásokra vonatkozó személyes adatok.
Az Önkormányzattal a Rendelet alapján szerződéses jogviszonyban álló, kedvezményt biztosító szolgáltatók nem kezelik a felhasználók személyes adatait, ugyanakkor a szolgáltatók – a Rendelet 6. § (1) bekezdése szerint – kérhetik a felhasználókat, hogy a kedvezmények érvényesítéséhez hitelt érdemlően igazolják személyazonosságukat.
3. Az adatkezelés célja
A 2. pontban megjelölt adatokat az adatkezelők a Csaba kártyával igénybe vehető kedvezményes szolgáltatások biztosítása, a felhasználók beazonosítása, illetőleg annak érdekében kezelik, hogy megállapítható legyen, hogy az adott felhasználó a Rendelet értelmében jogosult a kedvezményes szolgáltatások igénybe vételére.
4. Az adatkezelés jogalapja
Az adatkezelés jogalapja az Infotv. 5. § (1) bekezdés a) pontjára figyelemmel – a Rendelet 2. § (2) bekezdésével összhangban – az érintett önkéntes hozzájárulása. A Csaba kártyát igénylő felhasználó a www.csabakartya.hu oldalon keresztül elektronikusan vagy az Önkormányzat ügyfélszolgálati pontjain személyesen járul hozzá a 2. pontban megjelölt adatok kezeléséhez. Az elektronikus felületen történő hozzájárulást, illetőleg a szóbeli hozzájárulást – a Csaba kártya kiadását megelőzően – minden esetben köteles az igénylő írásban is megerősíteni az Önkormányzat ügyfélszolgálati pontjain.
5. Az adatkezelés időtartama
Az adatkezelők mindaddig kezelik az érintett személyes adatait, amíg az érintett – a Csaba kártya érvénytelenítésével, illetőleg a kibocsátó részére történő visszaszolgáltatásával egyidejűleg – nem kéri adatai törlését. Amennyiben a Csaba kártya érvényessége megszűnik, és a felhasználó nem kéri azt érvényesség meghosszabbítását, az érintett adatai automatikusan törlődnek.
6. Hírlevelek küldésével kapcsolatos információk
A Csaba kártya igénylésekor – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.) 6. §-ával összhangban – az érintettek nyilatkozhatnak arról, hogy a Csaba kártya rendszerrel kapcsolatos információkról, ajánlatokról az Önkormányzat elektronikus hírlevelet küldjön számukra az igénylés során megadott elektronikus levélcímükre. Az adatkezelők a hírlevelek küldése során minden esetben betartják a Grtv. vonatkozó rendelkezéseit.
Az érintettek írásban, az Önkormányzat ügyfélszolgálati pontjain személyesen, illetőleg a csabakartya@bekescsaba.hu elektronikus levélcímre küldött nyilatkozattal bármikor megtilthatják az adatkezelők részére, hogy a továbbiakban számukra elektronikus hírlevelet küldjenek.
7. Az adatokhoz hozzáférők köre
A 2. pontban megjelölt adatokhoz kizárólag az adatkezelőkkel munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló, a Csaba kártya rendszer működtetésével kapcsolatos feladatot ellátó személyek férhetnek hozzá.
A hozzáférés kizárólag a Csaba kártya rendszer technikai működtetéséhez, a rendszer használatával kapcsolatos statisztikai jellegű adatok előállításához, illetőleg – az érintett erre vonatkozó külön kérése alapján – a rendszerrel kapcsolatos hírlevelek küldéséhez biztosított.
Személyes adatokat a megjelölteken és a törvény alapján kötelezően teljesítendő adattovábbításokon kívül harmadik személynek nem adnak át az adatkezelők. Az adatkezelők miden hatósági adatkérés teljesítése előtt megvizsgálják, hogy valóban fennáll-e az adattovábbítás jogalapja, kötelezettsége.
8. Adatbiztonság
Az adatokat az adatkezelők Békéscsaba, Szent István tér 7. szám alatti szerverszobában, védett, saját szerverek winchesterein tárolják. A külső támadások ellen magas szinten felkészített tűzfal védi az adatokat.
A Csaba kártya rendszer üzemeltetése során keletkezett, személyes adatokat tartalmazó papír alapú dokumentumokat a Polgármesteri Hivatal a közfeladatot ellátó szervekre irányadó iratkezelési jogszabályok figyelembe vételével kezeli.
9. A felhasználók jogai
a) Személyes adataik kezeléséről az érintettek tájékoztatást kérhetnek. Tájékoztatás levélben az 5600 Békéscsaba, Szent István tér 7. szám alatti címen vagy a csabakartya@bekescsaba.hu e-mail címen kérhető. A tájékoztatást az adatkezelő csak az Infotv.-ben meghatározott esetekben tagadhatja meg.
b) Minden érintett kérheti személyes adatainak helyesbítését a fenti elérhetőségek valamelyikén.
c) Az érintettek a Csaba kártya visszaadásával, illetőleg érvénytelenítésével egyidejűleg kérhetik adataik törlését. A törlés pillanatában helyreállíthatatlanul megsemmisül minden adat, amely a felhasználóhoz kötődik.
10. Bírósági jogérvényesítés
Az érintett jogainak megsértése esetén – az Infotv. 22. §-a értelmében – bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. A perben az adatkezelő székhelye szerinti törvényszék (Gyulai Törvényszék) jár el. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye (tartózkodási helye) szerinti bíróság előtt is megindítható.
A Gyulai Törvényszék elérhetőségei:
levelezési cím: 5701 Gyula, Pf. 49.
cím: 5700 Gyula, Béke sugárút 38.
telefon: +36 (66) 562-220
fax: +36 (66) 463-037
e-mail: birosag@gyulait.birosag.hu
11. Kártérítés és sérelemdíj
Az adatkezelő – az Infotv. 23. §-ára figyelemmel – az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt köteles megtéríteni. Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet. Az adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy a érintet személyiségi jogainak sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető sérelemdíj annyiban, amennyiben az az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
12. Adatvédelmi nyilvántartás
Békéscsaba Megyei Jogú város Önkormányzatát adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) az Infotv. 68. § (6) bekezdése alapján nyilvántartásba vette (a határozat iktatószáma: 2121349/2016/N., az adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-93096/2016.).
13. Vizsgálat kezdeményezése a Hatóságnál
A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll. A Hatóság vizsgálata ingyenes.
A Hatóság elérhetőségei:
levelezési cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
telefon: +36 (1) 391-1400
fax: +36 (1) 391-1410
web: http://www.naih.hu
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu