Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bekescsaba.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Elfogadom
Nem fogadom el
Ugrás a tartalomhoz

A Gyula-Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása

GINOP-1.3.4-17-2018-00002

 

Projektazonosító GINOP-1.3.4-17-2018-00002
Projekt címe A Gyula-Békéscsaba turisztikai térség fejlesztése és pozicionálása
Konzorciumvezető Magyar Turisztikai Ügynökség
Konzorciumi tagok

Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány

Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.

Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata

Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft.

Támogatási összeg 321 699 054 Ft (Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata 3 982 000 Ft)
Támogatás mértéke 100%

Projekt tényleges befejezésének dátuma

2022.06.30.
Projekt tartalma

A Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Gyula-Békéscsaba térség a jövőben az egészségturizmus desztinációja, de nemcsak elsősorban a főszezonban motivációt jelentő szórakoztató funkciók, mintsem inkább a térség gyógyturisztikai profiljának erősítése révén. Olyan térség alakul ki, amelyben a megkülönböztető termékprofilt a történelmi környezet, a kultúra adja, és ezáltal az eddig egyattrakciós desztináció kínálata kiszélesedik.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Gyula-Békéscsaba kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként több fejlesztési elemzés és műszaki felmérés készül. A térség kiemelt terméke az egészségturizmus, ezért legfontosabb feladat a gyógyászati és rekreációs profil meghatározására irányuló keresleti felmérés, valamint komplex termékfejlesztés. További projektelem a térség jövőbeni imázsát meghatározó vonzerők, attrakciók részletes fejlesztési elemzése. A desztinációs márka kialakításának egyik legfontosabb alappillérét jelentik a helyi egyedi, unikális termékek és szolgáltatások, amelyek növelik a térség vonzerejét és a desztináció iránti keresletet.

A projekt előrehaladása

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elkészült a turisztikai térség ismertségének és márkapozíciójának felmérése, valamint lezárultak a térségi arculat- és márkastratégia kialakítására irányuló feladatok, és a szemléletformáló rendezvények. Jelenleg a desztinációs márkastratégiára épülő, széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység megvalósítása zajlik.

Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata a projekt keretében Termékfejlesztés – Helyi termékek, tradicionális gasztronómia bevonása a turisztikai kínálatfejlesztésbe, ehhez kapcsolódó fejlesztés – Gasztronómia – „Csabai kolbász és Gyulai kolbász turisztikai hasznosításának lehetőségei a Gyula-Békéscsaba térségben” című tanulmányt készíttette el szakértők bevonásával. A város célja ezzel a térség gasztronómiai turizmusának a fejlesztéséhez, mint turisztikai ághoz való hozzájárulás.