Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a bekescsaba.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Bővebben
Ugrás a tartalomhoz

Békéscsaba kerékpárforgalmi létesítményeinek fejlesztése, közlekedésbiztonsági fejlesztési elemek megvalósítása - TOP_PLUSZ-1.3.2-23-BC1-2024-00008

Békéscsaba kerékpárforgalmi létesítményeinek fejlesztése, közlekedésbiztonsági fejlesztési elemek megvalósítása - TOP_PLUSZ-1.3.2-23-BC1-2024-00008

Békéscsaba Megyei Jogú Város weblapja

Projekt címe:

Békéscsaba kerékpárforgalmi létesítményeinek fejlesztése, közlekedésbiztonsági fejlesztési elemek megvalósítása

Projektazonosító:

TOP_PLUSZ-1.3.2-23-BC1-2024-00008

Kedvezményezett neve:

Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata

Konzorciumi partner:

KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
Építési és Közlekedési Minisztérium
Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Szerződött támogatás összege:

1 760,00 millió forint
(Széchenyi Terv Plusz program keretében, 1 760,00 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás)

Fejlesztés tárgya:

A meglévő kerékpárforgalmi hálózat minőségi fejlesztése valósul meg. A fejlesztési munkák szakmai megalapozását szolgálja a Fenntartható városi mobilitási terv elkészítése és a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv aktualizálása.
Fejlesztés célja:

A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése célja a létesítmények a településen élők, közlekedők igényeit maximálisan kielégítse, valamint javítsa a közlekedők közlekedési biztonságát, segítse a munkába és az iskolába járást. A fejlesztés kiemelt célja a kerékpáros létesítmények fizikai folyamatosságának biztosítása.

A kerékpárforgalmi létesítmény fejlesztésének további célja, hogy hozzájáruljon az éghajlatváltozás mérsékléséhez, a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez, az élhető városi és települési környezet kialakulásához.

Projekt tartalmának részletes bemutatása:

1. Szabadság tér: Nyomvonala: kezdőszelvénye a Szent István téren kijelölt kerékpáros nyomhoz csatlakozásnál, onnan a tér nyugati oldalán haladva, átvezetve a Bartók Béla úton és a Szabadság tér torkolati szakaszán, a végszelvénye a Bánszki utcai és a Bartók Béla úti kerékpárúthoz csatlakozásnál.

2. Kazinczy utcai és Tulipán utca: A Kazinczy utcában a hiányzó szakaszok megvalósítása, a Tulipán utcában a meglévő létesítmények felújítása a cél. Nyomvonala: kezdőszelvénye a meglévő Szarvasi úti kerékpátúhoz csatlakozásnál, átvezetve a Szarvasi úton és a Kazinczy utca torkolatán, tovább haladva a meglévő szakasszal azonos nyugati oldalon az Andrássy útig, majd azon és a Tulipán utca torkolatán átvezetve a meglévő Tulipán utcai kétoldali egyirányú kerékpárutak korszerűsítése a Bartók Béla útig, átvezetve a Tulipán utca torkolatán és a Bartók Béla úton. Végszelvénye a Bartók Béla úti kerékpárúthoz csatlakozásnál.

3. Ihász utcai kerékpárforgalmi létesítmény a Kazinczy utca és a vasúti felüljáró (Repülő híd) között. Nyomvonala: kezdőszelvénye a tervezett Kazinczy utcai kerékpárúthoz csatlakozás, majd az Ihász utcán haladva végszelvénye a Szabolcs utcai gyalog- és kerékpárút.

4.Szarvasi út és Berényi út összeköttetése: Nyomvonala: kezdőszelvénye a meglévő Szarvasi úti kerékpárúthoz csatlakozásnál, nyitott kerékpársáv létesítése a Szabolcs utca – Károlyi utca – Munkás utca útvonalon a Berényi útig. Végszelvénye a Berényi úti kerékpárúthoz csatlakozásnál. A Károlyi utcai szakasz kivételével a meglévő burkolatok korszerűsítése szükséges, a teljes útvonalon min. 6,00 m széles útburkolatot kell kialakítani, kétoldali stabilizált 0,50 m széles útpadkával. 

5. Orosházi úti kerékpárforgalmi létesítmény felújítása

6. Batsányi utca: a Repülő híd (vasúti gyalogos felüljáró) és a Kolozsvári utca között. Nyomvonala: kezdőszelvénye a Repülő híd feljárója. Tovább halad a Tompa utcáig, majd az Erzsébet lakópark melletti úton és a Batsányi utcában a Kolozsvári utcáig. A felüljárótól a Tompa utcáig kétirányú egyesített gyalog- és kerékpárút, majd onnan a kisforgalmú lakóúton nyitott kerékpársáv létesítése a Könyves Kálmán utcáig az útburkolat szükség szerinti korszerűsítésével, szélesítésével, majd a Kolozsvári utcáig kerékpáros nyom felfestése. A nyitott kerékpársáv kialakításához a minimális burkolatszélesség személygépjármű forgalom esetén kiemelt szegélyes szakaszokon 5,50 m, a szegély nélküli útburkolatokon 5,00 m., kétoldali 0,50 m széles stabilizált útpadkával.

7. Temető soron: az Andrássy út (vasútállomás, autóbusz pályaudvar) és a Bartók Béla út között. Nyomvonala: kezdőszelvénye a Szabolcs utca torkolatán átvezetett kerékpárúthoz csatlakozás, onnan átvezetve az autóbusz pályaudvar bejárati útján és tovább haladva a kijárati út felé, majd azon és a Temető soron átvezetve annak bal oldalán haladva éri el a Bartók Béla utat. Átvezetve az országos közúton a Bartók Béla úti kerékpárúthoz csatlakozva jutunk a végszelvényig. Az autóbusz pályaudvar előtt önálló kétirányú kerékpárút. Az autóbusz pályaudvar kijárati útja és a Bartók Béla út között helyhiány miatt kétirányú elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárút létesíthető. A csomópontokon történő átvezetések is megoldandók a folytonosság végett.

8. Petőfi utca: Nyomvonala meglévő, kezdőszelvénye az Andrássy úti kerékpárút átvezetéshez csatlakozik, végszelvénye a Bartók Béla úti kerékpárút átvezetéshez csatlakozásnál. A meglévő önálló kétirányú kerékpárút 1,60–1,70 m széles, ennek korszerűsítését tervezzük. Minimális szélesség: 2,30 m.

9. Kórház utca – Vandháti út. Nyomvonala: Kórház utcán haladva a Széchenyi liget felőli oldalon, majd áttérve Kórház utca másik (jobb) oldalára a Vandháti útig, azon tovább haladva Kerekes György utcáig. A Kórház utcában a Széchenyi liget mellett egyesített gyalog- és kerékpárút, onnan kerékpárút. A Vandháti úton a szakiskoláig nyitott kerékpársáv, majd tovább a Kerekes György utcáig kerékpáros nyom az útburkolat korszerűsítésével.

Projekt tervezett befejezésének dátuma:

2028. június 30.

 

Széchenyi 2020